Loading...
صفحه اولآرشیو مطالبRSS (فید)
پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-2 پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-1اهمیت سیستم های هوشمند کنترل در صنعت جوجه کشینکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (12)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (11)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (10)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (9)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (8)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (7)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (6)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (5)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (4)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (3)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (2)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (1)
نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (2)

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (2)

چهارشنبه 2 بهمن 1398

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (2)

1)انتخاب مزرعه مرغ مادر

4) شخصا اصرار بیش از حد به مقوله سن گله را نمیپذیرم اما در برخی موارد ، گله ها با سن بالا ، جوجه های درگیر با عفونت کیسه زرده تولید میکنند . گرچه تا حد زیادی این مشکل با همکاری مستقیم کارخانه جوجه کشی و مرغ مادر امکان پذیر است اما به شخصه مرغ مادرهای کمی دیدم که در این مورد تمایلی به همکاری با کارخانه جوجه کشی داشته باشند . از این رو به قول ضرب المثل معروف "سری که درد نمیکنند را دستمال نمیبندند" ، از خرید جوجه های بالای 60 هفته اجتناب کنید مگر اینکه از شرایط جوجه ها مطلع باشید. تکرار میکنم این موضوع مطلق نیست اما از مواردی هست که نیاز به بررسی توسط مرغدار گوشتی دارد. همچنین حتی الامکان و جز از جوجه کشی های معتبر ، جوجه های زیر 30 هفته برای فاصله های دور خرید نکنید. علت تاکید بر کارخانه جوجه کشی در پست های آینده که مربوط به اهمیت جوجه کشی است مفصلا توضیح خواهم داد.

5)یک نکته بسیار کلیدی : به هیچ وجه بر تعداد خاصی از جوجه تاکید نکنید!!!

6) یک نکته بسیار کلیدی : به هیچ وجه بر تعداد خاصی از جوجه تاکید نکنید!!! عمدا به این نکته 2 بار تاکید کردم. اگر در روز تولید تعداد آمار داده به شما با تعداد مورد درخواست شما تفاوت داشت ، سعی بر فشار آوردن به مرغ مادر به دریافت تعداد مورد نظر خود و یا استفاده از ابزار تهدید به لغو سفارش نکنید. دلیل این امر کاملا روشن است ولی تقریبا اکثر مرغداران عزیز این اشتباه را تکرار میکنند. اگرچه این حق شماست ، اما تصمیم درست در این موارد یا لغو کامل سفارش ، و یا دریافت جوجه ها ست و تامین الباقی جوجه ها را خودتان انجام دهید ! راه سومی را انتخاب نکنید.

7) یک نکته بسیار کلیدی : به هیچ وجه بر تعداد خاصی از جوجه تاکید نکنید!!! بله ، باز هم این نکته را تکرار کردم چون اشتباه استراتژیک بسیار واضح مانند این ، بسیار زیانبار است. دقت کنید که حتی مرغ مادر های معتبر هم در نهایت میخواهند کالای خود را به فروش برسانند. البته کارخانه جوجه کشی آسمان جدیدا با راه اندازی سامانه ای سعی به همراهی با مرغداران گوشتی در این زمینه کرده که در پست های بعدی رو نمایی خواهد شد.

8)با توجه به موارد بالا ، به واسطه های فروش طرف قرارداد با مزرعه مرغ مادر توجه کنید. یک واسطه فروش صادق و امین ، بسیار کارگشا و همراه خواهد بود.
ادامه دارد..

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات حیاتی و کلیدی صنعت جوجه کشی میتوانید از این قسمت وارد شوید .

حسین تقوی
کارشناس طراحی فرآیند
کارشناس برق و الکترونیک
کارشناس ارشد سیستم های کنترل

نشر مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفا به اشتراک بگذارید:
نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.
نام شما:
نظر شما:
پست الکترونیک:
وبسایت:
عبارت امنیتی:
نظر کاربران در مورد این مطلب:

هیچ نظری برای مشاهده وجود ندارد.

ما را دنبال کنید:

لینک تلگرام لینک توییتر لینک فیسبوک لینک اینستاگرام

آدرس : مازندران - ساری - جاده دریا - کیلومتر 5 جاده لاریم - روستای گلنشین - خیابان بهار
تلفکس : 4و33826632-011
همراه : 09123954088 - 09121326052
مکان روی نقشه

طراحی توسط: پویاوب