Loading...
صفحه اولآرشیو مطالبRSS (فید)
پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-2 پدیده ی قوی سیاه در جوجه کشی-1اهمیت سیستم های هوشمند کنترل در صنعت جوجه کشینکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (12)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (11)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (10)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (9)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (8)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (7)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (6)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (5)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (4)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (3)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (2)نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (1)
نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (11)

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (11)

چهارشنبه 23 بهمن 1398

نکات کلیدی در خرید جوجه یکروزه (11)

3) انتخاب خودرو حمل

حال زمان بارگیری است :

  1. در درجه اول سعی کنید خودتان مسئولیت تهیه خودرو حمل و تحویل بار را به عهده بگیرید. بعضا مشاهده میشود که برخی از واسطه های فروش ، صرفا با دریافت کمیسیون ، وظیفه حمل را به رانندگانی محول میکنند که پارامترهای ذکر شده قبلی را ندارند
  2. از سلامت خودرو حمل و تجربه راننده برای پیمودن مسیر کارخانه تا محل فارم گوشتی اطمینان حاصل کنید.
  3. به گونه ای با راننده هماهنگ کنید تا کمی زودتر از زمان اعلام شده فروشنده در محل بارگیری حاضر باشد. این امر موجب میشود تا به محض آماده شدن جوجه ها، با کمترین فوت وقت بارگیری صورت گیرد.
  4. از راننده بخواهید خودرو را قبل از بارگیری شست و شوی کامل و ضدعفونی کند. در اکثر مواقع رانندگان برای این کار درخواست مبالغی میکنند که به شخصه توصیه میکنم اگر از صداقت طرف مقابل اطمینان دارید ، این هزینه در برابر محاسن آن بسیار کم ارزش است و حتی با قبول هزینه هم شده ، از خودرو حمل شسته شده استفاده کنید. شست و شو باید شامل داخل قسمت بار نیز باشد.
  5. از خودروهای حمل با ظرفیت متناسب با تعداد کارتن ها استفاده کنید. استفاده از خودروهای حمل بزرگتر و یا کوچکتر در هر دو حالت به کیفیت جوجه ها صدمه وارد میکنند.
  6. به هیچ وجه ، به هیچ وجه اجاره ندهید که کارتن های جوجه در جایی به جز قفسه ها قرار داده شوند. بعضا مشاهده میشود که مرغدار به خاطر کاهش هزینه حمل ، راضی میشود تا بجای در اختیار گرفتن 2 خودرو ، برخی کارتن ها در کف اتاقک حمل بار قرار داده شوند. این کار به شدت بر کیفیت جوجه های تحویل داده شده تاثیر گذار است.
  7. به دما در زمان بارگیری توجه کنید. این مساله خصوصا در فصول گرم اهمیت زیادی دارد. در زمانی که هوا گرم است ، بالاجبار تا خنک تر شدن هوا اقدام به بارگیری نکنید. این کار ، اگرچه موجب بالا رفتن فاصله زمانی بین هچ و رسیدن جوجه ها به فارم میشود اما به ناچار و به علت عدم مجهز بودن خودروهای حمل به سیستم های برودتی باید بارگیری را به تعویق انداخت.
  8. در صورت امکان همراهی کردن راننده ، از کارخانه تا فارم ، این کار را انجام دهید.

ادامه دارد..

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات حیاتی و کلیدی صنعت جوجه کشی میتوانید از این قسمت وارد شوید .

حسین تقوی
کارشناس طراحی فرآیند
کارشناس برق و الکترونیک
کارشناس ارشد سیستم های کنترل

نشر مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفا به اشتراک بگذارید:
نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.
نام شما:
نظر شما:
پست الکترونیک:
وبسایت:
عبارت امنیتی:
نظر کاربران در مورد این مطلب:

هیچ نظری برای مشاهده وجود ندارد.

ما را دنبال کنید:

لینک تلگرام لینک توییتر لینک فیسبوک لینک اینستاگرام

آدرس : مازندران - ساری - جاده دریا - کیلومتر 5 جاده لاریم - روستای گلنشین - خیابان بهار
تلفکس : 4و33826632-011
همراه : 09123954088 - 09121326052
مکان روی نقشه

طراحی توسط: پویاوب